Ljug för er själva ibland

Dimman ligger tungt uti oktober natten denna underbara höstkväll. Jag kan va den personen i världen som älskar hösten mest av alla. Mörkret, kylan och stillheten i en sammanslagning som vi kallar hösten.

Jag har märkt att jag själv som person börjat må mycket bättre nu på sista tiden och det kan endast förklara med en sak. Jag har börja ljuga för mig själv, det kanske låter hårt men det är faktiskt sant. 
Jag säger att jag mår bra även om jag inte riktigt gör det för det som händer då är att jag övertygar mig själv om att jag mår bra, vilket senare leder till att jag mår bra.
Jag har börjat göra det med allt som har fått mig att må dåligt eller upprört mig. Praktexempel är det här med hösten, visst jag har alltid gillat hösten men bara dom fina soliga höstdagarna. Nu på senare tid så njuter jag av var enda höstdag, det spelar ingen roll om det är mulet och regnar av den enkla anledningen att jag ljuger för mig själv och säger att det är en underbar dag. Jag kanske inte alltid tycker det men till slut så kommer jag göra det av den enkla anledningen av att jag övertygar mig själv om det.
Man måste däremot inse att man måste ta det här med "lögnerna" lite med en klackspark och förstå när man kan övertyga sig själv och när man ska inse sanningen. Ljuga för en själv ska man göra med saker som man inte kan påverka i större utsträckning. Tillexempel så ska man alltid se det positiva i vädret, i sitt eget utseende.
Lycka handlar helt enkelt om att man ska se vad man har istället för vad man inte har glöm inte det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0