Lycka, en fråga om inställning

Japp! Nu var det typ hundra år sen jag skrev ett inlägg i denna blogg men vafan behöver skriva av mig lite denna lördag kväll.
Kan säga att mitt liv har haft ett litet uppsving den senaste tiden även fast jag inte har det bättre, det enda jag kan säga är att jag ser livet på ett mer positivt sätt!
Det här har fått mig att bli en gladare och mer välmående människa. Jag börjar inse att det finns mycket dåligt i ens persons liv men att det inte är de som får definiera dig som person för det kommer göra dig olycklig!
Just nu finns det väldigt mycket som är negativt i ens liv, tillexempel så börjar vi gå mot mörkare och gråare tider. Regnet börjar bli ett återkommande inslag i våran vardag och inte nog med att det blir blött utan det blir kallt med.
Tyvärr så slutar inte eländet med det utan en form av längre ledighet ligger inte ens inom räckhåll för de flesta människor. Inte konstigt att folk känner sig deprimerade på hösten, eller?
Jag kanske är en konstig människa men jag måste säga att jag älskar mörkret, regnet, gråheten och allt det "förjävliga" som normalt folk absolut avskyr.
För mig finns det inget mer underbart att gå igenom stan en vardagskväll när kylan börjar bita i ordentligt, när höstmörkret verkligen gjort avtryck och man ser löven falla.
Att gå med ett stycke bra musik då kan få en kännas sig som en del av en helt annan värld. Jag har alltid hävdat att livet innehåller magi och det är vid sådana tillfällen man verkligen kan känna dom.
Lycka handlar bara om en sak och det är någonting som är jävligt simpelt. Det handar bara om att se magin i världen, och om man inte finner den så är det för man inte vill se den. Andas in djupa andetag slå på en bra låt och sjunk in i den under era mysiga höstpromenader så kommer ni förstå vad jag menar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0