Take what you have and make the best of it

Det kan råda delade uppfattningar om det tyder på intelligens eller inte när man "nöjer" sig med något som kan ses som en låg standard. Jag har tyckt till en början att folk som är på samma plats måste vara dumma och lata för att dom inte vill komma någon vart i livet. Men jag har på senare tid insett att det ofta inte handlar om att man inte kan ta sig någon annan vart i livet utan de handlar om att man inte vill ta sig någon annan vart. Det handlar helt enkelt om att dom här människorna har gjort något som andra spenderar hela liv till att göra. Dom har funnit sin plats i världen!

Jag kanske har sagt det många gånger förut men för att uppnå lycka så finns det bara en sak att göra! Uppskatta det du har och va inte ledsen eller missnöjd för att du saknar saker! Du har bara ett liv, en chans och en tidpunkt att göra det bästa du kan av din tid här och nu.

"Life isn't bigger than the time that we call present" det är vad jag tror allting handlar om, att inte se livet i en större bild än själva tillfället i sig. Precis som man gjorde när man va barn, jag kommer ihåg att jag älskade att vara utomlands för att man va i en helt annan värld och allt som hade med hemma att göra existera inte. Det är precis det en utlandsresa är eller en resa överhuvudtaget, det är en resa till en annan värld där allt som har med ditt hem att göra inte spelar någon större roll. Jag tror att livet handlar om att ta varje tillfälle för sig själv och inte hänga upp sig själv på varken framtiden eller de förflutna utan fokusera på nutiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0