Uppskatta det du har för en dag försvinner de

Jag kan inte riktigt förklara varför men det hände något speciellt den här helgen. Det kan va att jag började umgås med lite andra människor och faktiskt mådde väldigt bra. Jag måste säga att min fredag - lördag va ett av dom bästa jag haft på väldigt väldigt länge.
På något sätt fick det mig att tänka tillbaka på tiderna jag hade förut med människor och jag förstod helt plötsligt varför jag har levt i det förflutna så länge.

Jag insåg att jag inte har levt i det nutida på väldigt länge, jag har inte sätt livet för vad det är utan jag har sett livet för va det var. Sorgligt nog så inser jag nu att jag hade väldigt mycket bra tider under gymnasiet som jag faktiskt kunde levt väldigt mycket på. Problemet var att det inte blev som jag hade tänkt mig och därför var allting fel.
Jag kommer framför allt ihåg den dagen jag fika med malin, det va en väldigt bra dag egentligen men jag hade dragit en negativ stämning över hela min nutid just då. Det ledde till att den dagen inte fick den uppskattningen den egentligen förtjänade.

Jag ångar inte att min gymnasietid blev som den blev utan det jag ångrar att jag var som jag var. Livet kommer inte alltid bli som man har tänkt sig, du kommer inte gå på dom vägarna som kartan visar och du kommer nog inte komma fram till ditt mål heller. Vilket leder till att man blir negativ och på något sätt försöker straffa någon bara för det inte blev som man ville. Problemet är bara att den som blir straffad är ingen annan än en själv.

Den dagen ni börjar se livet på det bästa sättet ni kan kommer livet börja, det kan jag lova er. När man kan börja le åt en regnig dag och inser att sånt hör till livet det är då man börjar uppnå lycka. Folk söker efter kärlek men många glömmer den största och viktigaste kärleken, livet själv. Livet kommer nog inte bli som ni tänkt er men om ni öppnar sinnet kanske ni inser att livet blev bättre än vad ni hade tänkt er. Uppskatta den tiden ni har och det ni har för en dag kommer det vara förbi och då kanske ni ångrar er när ni inser vad ni kunde gjort med de!

Kommentarer
Postat av: wiaken

min stund på toan pajjade allt :(

2010-02-04 @ 02:45:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0