Life is just a matter of perspective

Vad gör folk lyckliga? Vad är lycka? Är det kärlek, vänner pengar eller något annat?
Nej det är inte något av dom sakerna. Folk tror bara att det är lösningar för att lösningen inte är abstrakt utan en faktiskt och levande lösning. Det är enklare att se en lösning som du faktiskt kan röra vid.
Jag kan tala om för er att pengar, kärlek och vänner inte behöver göra en person lycklig. Tvärtom så kan det göra en person olycklig för allting handlar om hur man ser på det man har. Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Lycka är bara en fråga om vad du har för perspektiv på din omgivning, liv och situation. Lycka handlar inte om saker som du inte har. Lycka handlar bara om att se vad du har. Olycka grundar sig i en sak, det är att folk känner en saknad av något i livet men oavsett vad det är som har orsakat den så måste man se till vad man har och nöja sig med vad man inte har i livet. Vissa saker är svårare att acceptera än andra men oavsett om det inte är att man har tillräckligt mycket pengar eller att man har förlorat en familjemedlem så kommer man aldrig bli lycklig för än man inser att jag inte kan sakna de jag har utan jag måste uppskatta det jag har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0