Summer times makes us fly

10 tiden i juli månad, ja det måste vara min absoluta favorittid på hela året. Det är dom här kvällarna som visar mig vad livet handlar om.

Man kan inte ungå att fyllas av en känsla av magi när man sitter och blickar ut över en sommarkväll. Jag har ofta sagt att jag inte är en person som styrs av vädret och ljuset men om livet är bra på vintern så blir det helt underbart på sommaren.

Sommarn är underbar för att den ger oss en helt annan typ av frihet. Det tar oss ifrån det inrutade livet som vi lever varje dag och får oss att se vad livet och världen verkligen har att erbjuda. Den tar oss tillbaka till tider då vi mådde som bäst, när vi stog på toppen av världen och vi kände att vi kunde flyga.
Det är ganska svårt att säga varför sommaren är så magisk som den faktiskt är. Men om man ska spåna lite i det så tror jag att grunden ligger i ljuset och värmen. När man lever instängd i mörker och kyla halva året så blir det en så stor skillnad när det blir ljust och varmt. Egentligen finns det samma möjligheter på vintern om man bara vill men man tycker att mörkret hämmar oss och det gör det.

För att citera Håkan Nesser "Livet ska vara för som en fjäril, en sommardag"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0