The times we remember as the worst and best

Vi sitter här igen efter en helg, friheten flyger ut mot vardagen och vi förbereder oss för en vecka av arbete. Det är den här situationen som många befinner sig i just nu, bland annat mig själv. Livet sägs vara det enda tinget vi inte har lyckats att lista ut till hundra procent här i världen och framför allt förmodligen aldrig kommer göra de heller. Anledningen tror jag är för att folk inte vill hitta svaret på dom frågor som vi har. Alla människor har tankar och funderingar kring livet bara att vissa låter det bli en mer central del i ens liv än andra.

Det här är dom dagarna som vi kommer anses va dom bästa i våra liv men samtidigt dom värsta, det enda det handlar om är hur man ser på sin situation. Det som gör dom här dagarna till bra är att man nästan kan göra vad man vill, man är inte bunden till någon eller något utan man gör sin grej och sen går man hem för dagen. Det som får det här till dom värsta dagarna är att man befinner sig i väntans dagar, man vet inte vart man är påväg, man vet inte vart man ska och man har ingen aning om man kommer dit man vill.

Det här är grunden till varför människan sällan finner lyckan i sina liv, vi strävar alltid efter något mer. Sorgligt nog så funkar människan på det sättet. Det finns olika teorier till varför vi har det så min egna teori är att vi har haft för lite mottgångar i våra liv, vi är helt enkelt för bortskämda.

Hade folk tänkt över sin situation så tror jag att dom hade hittat mer svar än vad dom själva hade förväntat sig.
Jag tror att svaret på lycka är att sluta söka nytt hela tiden, sluta vilja ha mer och ställ ditt liv i två olika perspektiv. Det första är att stanna upp och se dig omkring vad har jag idag? och njut av de du har för att livet kommer utveckla sig självt tro mig du behöver inte göra det. Det andra är att se in i din framtida liv och tänka i det stora perspektivet, vad vill jag ha? antagligen familj, vänner, bra jobb och god ekonomi samt bra hälsa.
Sök efter det och när du väl når dina mål njut av det istället för att söka mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0