Defining moments

Avgörande ögonblick är något som vi möts av dagligen. Vissa handlar om att välja rätt fil på vägen hem för att inte fastna i köer, andra handlar om vägar i framtiden. Skillnaden är att vissa beslut och händelser har så stor påverkan på ditt liv så de blir en händelse som definierar den du är eller ditt liv.
Händelserna behöver inte ske över en sekund eller en kort tid, tvärtom så kan dom ske över en längre tid. Det är helt enkelt dom stunderna man tittar tillbaka på vid senare tid i en framskriden framtid och ser att vägen man vandrat ändrade riktning.
Det finns få tillfällen t.ex. som detta när du själv känner att du är inne i ett avgörande ögonblick, när du vet att de du gör idag kommer påverka dig resten av livet. Jag både älskar och hatar den här känslan. det är känslan av ett större syfte som får mig att älska tillfället men också skrämma mig när jag inser hur litet mitt liv egentligen är.
Vi sitter och klagar över vardagliga problem som egentligen är skapade problem för att vi har för lite hinder i vardagen. Man kan också kalla det "lyxproblem" eller "I-lands problem" det är så fruktansvärt bortskämt och rakt av lyxigt att bara ha små problem i vardagen.
Det som gör de här till ett avgörande ögonblick är insikten i vår tids kanske största problem. Det som gör att många känner sig vilsna är att vardagen och livet i helhet ger oss för lite. Det handlar inte om de materialistiska utan de handlar om att vi inte får dom utmaningar vi behöver och att vi envisas med att singellivet är lyckligt. Singellivet är inte lyckligt i längden, människan är inte skapt att leva ensam. En person kan va omsvärmad av 1000 vänner och ändå vara ensam för att en väns kärlek är inte på långa vägar samma som en flickväns.
Jag vet att de svåraste som finns är att leva som man lär men inse att för eget bästa så är de bättre med drama än att "skydda" sig själv från sorg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0