Ett liv på rutin

Jag undrade alltid varför folk festade så mycket när jag va yngre, jag kunde liksom inte fatta hajpen för de va inte värsta grejen. Numera fattar jag varför folk festar mycket och numera inser jag vilket förbannat bra liv jag levde när jag gick i skolan eftersom jag hade så bra variation så jag slapp att festa.
Numera festar jag också mycket känns som det enda jag gör ibland men jag förstår också varför folk festar som dom gör. Dom lever som jag ett liv på rutin. Dom vet exakt hur deras vardagar ser ut de erbjuder inga nya utmaningar, inga variationer och inga överraskningar.
Det festandet erbjuder är att bryta det här mönstret, att inte känna sig så inrutad i den vardag och de liv vi lever.
Vissa kanske lever ett liv med bra variation i vardagen med ett yrke där dom får den stimulans dom behöver men det gör inte jag. Därför börjar jag törsta efter kärlek för att få någon form av variation eftersom festandet börjar gå på rutin också

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0