Love will guide us through life

Jag kan säkert förespråka det i hundra år men det är för att meningen med livet är att vara lycklig och att vara lycklig är att vara kär, älskad och behövd. Det finns som sagt folk som hävdar att dom klarar sig med korta förbindelser men i längden gör man inte det. Jag har inte haft någon på snart två år och ja det har gått ganska bra men man börjar känna nu att man inte bara vill ha någon utan att man verkligen behöver någon.
Det som jag inte riktigt förstår är hur man gå från att inte ha några problem alls med att få tjejer till att ja i stort sätt inte få någon alls. Jag ser inte annorlunda ut nu eller jo men till det bättre och de kan jag säga med gott hjärta. Visst jag är väll förmodligen mer tillbakadragen och svår men de kan väll inte ha så stor betydelse, eller?
Det jag har insett på senare tid är hur just kärleken som är så svår är de som får oss att leva. Det ger oss en fast punkt i vardagen, något vi vill återvända till och något vi utvecklas av och framför allt någonting som får oss att resa oss när tiderna är som hårdast.
Det sägs att man inte ska se kärlek som meningen med livet men tro mig om det är något som är meningen med livet så är det kärlek. Pengar, hälsa och makt har ingen betydelse om du bara återvänder hem till egentligen ingenting för de är just vad det är ett liv utan kärlek är ett tomt liv.
Det är helt enkelt kärlek som leder oss genom livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0