Varför vi aldrig får dom som vi vill ha, men alltid dom vi inte vill ha

Det är en fråga jag har ställt mig otaliga gånger och förmodligen resten av världen också. Varför får vi aldrig dom vi vill ha men alltid dom vi inte vill ha?

Det finns många teorier i den frågan och den främsta tror jag är den naiva teorin om att vi vill ha det vi inte kan få. Speciellt att tjejer vill ha det dom inte kan få.
Jag tror att det är sant till en viss del, en väldigt liten del dock. Jag tror att kampen av att inte få någon direkt kan vara en extra tändning till att vilja ha någon men jag tror inte att det är den främsta anledningen till att man vill ha en person.

Jag tror att svaret på den här frågan är mycket enklare än vad vi vill göra den och jag tror att vi innerst inne har valt att ignorera den för att faktumet tär på oss.
Jag tror att den i stort sätt enda anledningen till att vi inte får dom vi vill ha är för att vi nästan aldrig är oss själva när vi vill ha någon.
Vi försöker på någotsätt skapa en "bättre" version av oss någon som vi tror kommer bli mer omtyckt än vårat riktiga jag.
Det märks på långa vägar när någon slutar agera naturligt och det är den anledning till att jag tror att vi inte får dom vi vill ha. För att vi inte agerar naturligt och är oss själva när vi ska försöka visa dom varför vi vill ha dom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0