Vi behöver en riktning

Nu är man här igen, visserligen sjuk och förjävlig men ändå på samma ställe som man var för ett år sen. Man har blviit ett år rikare i erfarenhet och det har gjort mycket men det har samtidigt inte gett mig någonting.
För just nu lever jag ett liv utan rikting och i ett sånt liv rör man sig bara i cirklar och kommer inte någonvart i slutändan.

Jobb och utbildning är en riktning en väldigt bra riktning i livet men tyvärr så tror jag inte att det är den riktning som vi behöver i slutändan. Den fungerar alldeles ypperligt i några år i ditt liv, man känner att man är påväg någonstans för att göra stordåd. Men sen hinner verkligheten ifatt dig, man kan bygga ett imperium en obeskrivlig rikedom, man kan äga halva världen men det kommer inte betyda någonting. Det finns en klassisk klyscha som lyder "vad är lycka om man inte kan dela det med någon?" och ja vad är lycka om man inte kan dela den med någon? För vad vi än säger så utgörs vårat liv, det som gör vårat liv av det vi gör när vi inte jobbar det vi kallar fritid.

Det är den tiden som utgör vilka vi är av en enkel anledning, det är då våra största minnen skapas dom som gör oss till vilka vi är. Dom händelserna som förändrar våra liv.

Jag tror vi behöver en rikting i våran fritid. Att göra saker som att umgås med vänner och familj och vänner ut och resa och upptäcka världen är också en riktning men som med ett jobb så kommer det inte ta er någonvart i längden.

Jag tror att den riktning som aldrig kommer ta er till en punkt där ni har varit förut är ett förhållande och senare en familj och jag tror också det är syftet med livet, att det är de man ska sträva efter.

Vi behöver en riktning i livet och jag tror att de är den rätta riktningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0