Dear life please teach me some more, make me a better person

Ibland känns det som vi står stilla, som att allt vi någonsin vetat ligger i ett förflutet och att vi aldrig kommer få tillbaka vad vi hade. Dom dagarna jag hade när jag sprang runt på landet har bytts ut mot dagar då jag försöker hitta saker att fördriva tiden med.
En del av mig tror att jag kommer kolla tillbaka på den här tiden som den mest meningslösa tiden i mitt liv, då jag gick till jobbet, gick hem och sov och så runt i en bana på det viset.
På senare tid har jag insett att dom här dagarna förmodligen kommer va dom bästa och viktigaste dagarna i mitt liv. Det är dom här dagarna är dom då jag lägger grunden för min framtid, då jag ska lära mig hur jag ska leva resten av mitt liv.
Om man bryter ner det dag för dag så inser jag att många dagar har utvecklat mig till en bättre person både inom relationer och syn på livet och det finns både situationer och personer att tacka för det.

Vi måste lära oss att hantera motgångar och medgångar på ett sätt så vi får balans, för desto mer man njuter av medgångar så förstörs man av motgångar.
Det vi helt enkelt måste lära oss att göra är att vi måste lära oss erfarenheter av både motgångar och medgångar och inse att vi inte kan medgångar för givet så att allt känns orättvist när vi får motgångar för det skulle förgöra oss förr eller senare.

Kommentarer
Postat av: Anonym

åhh, så fint du skriver ! :)

2011-02-15 @ 18:26:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0