Det handlar inte om vad du säger, det är hur och när du säger det

Jag har sökt bekräftelse för min osäkerhet alldeles för länge och det har formodligen slitit dig i stycken men idag fick jag exakt det jag behövde veta.
Du har försökt förgäves att förklara för mig vad jag betyder och hur mycket du gillar mig och jag har inte kunnat ta till mig det. Kan ses som konstigt men vi alla har våra dålliga sidor och min osäkerhet kan nog va min sämsta sida. Jag vet inte hur jag ska förklara det på med ett ord men jag ska försöka, jag väljer ordet genuint. Man kan säga tex jag älskar dig till någon tusen gånger och det kommer inte betyda något för den personen, sen kan man säga det vid ett speciellt tillfälle och det förändrar hela bilden av allt.
Det handlar helt enkelt inte om vad man säger det utan det handlar om hur och när man säger det, för i alla fall enligt min meningen så tar man inte åt sig om de inte känns genuint och äkta.

Du sa något till mig idag som va just genuint, det va något du sa när jag inte väntade mig det, de va något du inte hade behövt att säga utan de kom helt från dig själv och inte för att lugna mig. Det du skrev hade du kunnat sagt till mig någon annan gång och de hade inte spelat så stor roll men de va just tillfället, sättet och ja det du sa som fick mig att inse något som jag borde inse för länge länge sen.

Vi alla har våra skavanker men som tur är så gav du mig precis det jag behövde veta och de var förmodlingen enklare än du visste. Anledningen till att de betyder så mycket är för att du nog själv inte vet att de betydde så mycket för mig och att de kom rakt ifrån dig för du ville säga det inte för att göra mig gladare.
Det du sa idag sätter allt i ett helt nytt perspektiv hjärtat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0