let go of the past, live in the present and develop for the future

Det finns ofta sätt och handlingar i våra liv som vi skyller på att "vi är så, vårt förflutna har format oss till dom vi är." Det är någonting jag ofta har använt som ursäkt för ett dumt beteende och jag vet att vårat förflutna har format oss till dom vi är idag.
Varför gör vi såhär egentligen? Varför låter vi händelser som vi inte kan styra över ta kontroll över våra liv och göra oss till personer som vi inte vill vara?
Varför är vi så fruktansvärt bra på att peka ut dom händelserna som har gett oss våra sämre sidor medans vi aldrig kan säga vad det är som har skapat dom bra sidorna?
Jag kan ha fel i det jag säger nu men jag tror att vi vill va martyrer i vårat undermedvetna, att vi mår bra när folk bryr sig om våra brister, laster och sorger.

Jag har bestämt mig för att helt släppa taget om mitt förflutna för att det är ingenting som jag kan göra något åt nu det är som de är och det är bara släppa det. Eftersom jag inte vet vad det är som har skapat mina bra sidor så kan jag inte släppa det så därav kommer dom finnas kvar med mig.
Det jag också kommer ta med mig är riktiga lärdommar, det jag har lärt mig för det är kunskap och inget tungt bagage som jag släpar på i onödan.
Jag har insett att mina osäkerheter och dåliga sidor inte kommer ta mig någon annan vart än bakåt, tillbaka till mitt förflutna. För att kunna leva i nuet så måste jag släppa den här skiten och utvecklas för framtiden.
Det som har hänt har hänt och vad du än gör kan du aldrig ta tillbaka det, de är bara acceptera det och inte låta det göra dig till än sämre person än vad du var innan så att du kan leva i nuet och utveckals för framtiden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0