you've changed me for good

Vad strävar vi efter i den här världen egentligen? Är det att lösa oss själva att komma på vem vi vill vara och senare bli den personen?
Det är ganska ironiskt att känner oss maktlösa i den åldern vi är med tanke på att vi just nu har makten att göra exakt vad vi vill med våra liv. Det är ganska svårt att säga vad det kommer ifrån men jag tror att om man kommer från vanliga inrutade förhållanden så tror jag valfrihet skrämmer än.

Vi har levt liv på rutin men ändå utvecklande när vi gick i skolan och jag trivdes bra med det och ville egentligen inte förändra det. Det var de jag kände mig säker i, kände mig hemma i, det va något som definierade mitt liv och vem jag var. Senare efter skolan nu så har man börjat jobba och det är i stortsätt samma sak med mindre fritid och mindre kortsiktiga mål i vardagen.
Det var en ganska tråkig tillställning om jag ska vara helt ärlig för de va som att gå på autopilot det hände inget man bara gjorde det.
Sorgligt nog fick jag söka spänning på annat håll, vilket betyder en jävla massa karatefyllor för att pressa undan den besvikelsen jag bar inom mig att mitt liv inte har blivit som jag velat ha det.

Men jag hade också låst mina känslor och bara visat mitt yttre skal och aldrig kännt efter vad jag egentligen vill, känner och tycker. Jämför man mina inlägg för några år sen så flödade min fantasi för fullt nu verkar det enda som får mig att känna något en tjej.

Så var det i ungefär ett års tid tills du kom, det är inte många jag kan säga såhär om men du har föralltid förändrat mig och min syn på livet och de gör att jag alltid kommer minnas dig.
Sorgligt nog så tror jag inte på att jag är den personen för dig som får dig att släppa allt och lita på att du kan falla i min famn även om det är den personen jag väldigt gärna vill vara.
Jag tror inte att jag är rätt person för dig men jag har ett litet hopp fortfarande om att jag kan ha fel men ska jag va ärlig så är det inte något att hänga i julgranen men det finns i alla fall något.

En sak ska du veta att du kommer alltid vara någon jag vill ha och även om du inte kommer vilja ha mig så kommer jag alltid vilja ha dig, du är en del av mig en del jag inte vill vara utan. En del som har förändrat mig för alltid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0