Att lyckas är att våga misslyckas

Det finns en legendarisk ishockeyspelare som en gång sa följande ord "man missar 100% av dom skotten man aldrig skjuter". Det är ett av dom bästa citaten jag har hört och vissa anser att sportmänniskor inte är smarta, jag anser att dom är genin.

Jag tror att ett av dom viktigaste lärdommarna vi kan få här i livet är att de inte är fel att misslyckas utan att faktiskt är det enda rätta. Den personen som lyckas bäst i slutändan är den som har misslyckas mycket, lärt sig av sina misstag och utvecklat sig så att han har blivit den som lyckas.

Det är sorgligt hur vissa blir uppfostrade när det gäller misslyckanden och det är sorgligt hur rädda folk är för att misslyckas i sina relationer men det är samma sak där man måste misslyckas grovt. Man vinner aldrig stort på säkra kort det är helt enkelt så världen funkar för att vinna stort måste man satsa stort.

Ett misslyckande är aldrig större än att man kan bygga upp det igen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag älskar dina texter :')

2011-02-01 @ 20:36:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0