My heart beats in a rythm agian

Det tog hårdare på mig än vad jag själv vågade erkänna, och det har tagit sin tid.
Jag kan erkänna att en tjej aldrig fått mig att må så dåligt som hon gjorde för snart fyra månader sen.
Jag kommer fortfarande ihåg dagen då allting "tog slut". Jag kommer fortfarande ihåg besluten jag tog på dagen som jag visste i mitt undermedvetna skulle leda till att det blev som de blev. Jag kommer ihåg varför jag tog besluten och jag kommer ihåg ångesten den första tiden, och jag kommer ihåg lättnaden efter ett tag när jag insåg att det va rätt väg att gå.
Jag kommer framför allt ihåg lättnaden när jag insåg att jag var fri och att jag aldrig mer kommer vilja ha henne.

Man skulle kunna säga mycket om henne, mer dåligt än bra från min synvinkel. Jag skulle aldrig gett henne chansen, jag skulle aldrig ha gett henne den tiden hon behövde. Hon behövde inte tid, hon behövde bara inte mig det va bara att hon själv inte insåg det. Enda sen hon berättade om sitt ex som hon inte kunde släppa visste jag innerst inne att jag aldrig kommer va den jag ville va för henne och efter det gick det bara nerför.

Beslutet att ligga med en annan tjej var förmodligen det bästa beslutet jag kunde ta, för att jag ville ha en tjej som jag aldrig skulle få. Hon va inte den tjejen jag ville ha, hon va bara en tjej som jag naivt trodde skulle bli tjejen från mina drömmar.

Men en sak kommer jag alltid stå för och det är att jag aldrig haft så starka känslor för någon person förut. Jag var verkligen tokkär för första gången i mitt liv och det hade sina stunder då det var helt fantastiskt. Även om dom var få.
Jag var helt förstörd, jag har vart helt trasig, jag har helt enkelt inte orkat repa mig från dom "skador" hon gav mig. Hon fick mitt hjärta att slå i otakt, ett hjärta som aldrig har befunnit sig så långt bort ifrån kärlek som då.
Men nu känner jag att jag kan börja ta mig vidare och i alla fall ge tjejer och mig själv en chans att hitta någon. Det jag dock har lärt mig är att jag inte ska försöka hitta bra saker i en tjej utan jag ska se dom från början.
Det negativa är att hon har fått mig att stänga ute tjejer mycket mer nu än förr, det kanske är bra, det kanske är dåligt det får vi helt  enkelt se.
Men det viktiga är att mitt hjärta har börjat slå i takt igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0