Life is about one thing, figure out what you want

Det kan vara en evig fråga, vad är det som gör en lycklig? Vad är det som gör ett liv bra och vad är det ett liv dåligt? Och det finns ingen direkt definition på det, de enda vi vet är att alla människor söker olika saker i livet. Om jag skulle bedöma mig själv nu så känns det som att det jag vill och behöver i livet är en tjej som tar mig någonstans och får mig att må bra och utvecklas till en person. Men jag känner mig själv, det kommer inte vara nog när den tjejen kommer och man börjar ta det livet för givet.

Som människa ligger det i våran natur (i alla fall för många av oss) att hela tiden söka mer, vilja mer och göra mer. Det har med att göra att många personer i grund och bötten är giriga och vill ha det dom inte har.
Jag tror dock inte att jag kommer vilja ha mer i mitt liv än en tjej för att jag är girig utan jag tror att jag behöver mer än en sak för att känna att jag är nöjd med mitt liv.

Men det som är mest relevant och förmodligen det som står högst i kurs hos nästan alla är att få någon att dela sitt liv med. Det finns teorier om att det är våra gener som flockdjur som får oss att längta så mycket efter kärlek och familj. Att skaffa våran egna flock. Med åren har vi utvecklas på bra och dåliga sätt vi vet att vi vill ha en person som vi ser att vi kan dela våra liv med men jag tror att folk "ser" det för lätt i folk för att dom vill ha det så mycket istället för att se vad det egentligen är.

Jag tror att det är viktigt och gå efter vad man vill ha hos en tjej men jag tror inte man ska vara helt stängd för förslag för du måste kunna utveckla dig. Men får man inte det man vill ha av en tjej så kommer det aldrig funka den slutsatsen kan vi dra. För att vara nöjd med livet så måste du gå efter vad du vill ha.

Kommentarer
Postat av: Anonym

dina texter är tänkvärda, jättebra och vissa till och med helt grymma. hur gammal är du? alltid undrat...:)

2011-06-19 @ 22:39:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0