det finns inga svar sluta söka efter dom

Vart vi än vänder oss i världen och vad som än händer så försöker vi alltid att söka svar till allt det som händer. Varför blev det som de blev? Varför blev det inte annorlunda? Varför blev det inte som jag ville ha det? Varför lever vi i en stilla misär som vi satt oss själva i?

Det finns inga svar som kan få dig att se världen på ett nytt sätt för vilka frågor du än ställer så kommer svaret alltid vara det samma. Det finns inga svar, allting hänger på vem du är och vad du väljer att göra.
Det är så klassiskt att säga "om jag hade kunnat gå tillbaka så hade jag gjort det annorlunda" nej tyvärr idiot det hade du inte för den inställningen grundar sig på att du har erfarenhet av ett misstag och att du har det i dina beräkningar.
Hade du blivit satt i exakt samma situation igen utan att veta vad som skulle hända om du gjorde exakt samma misstag igen så kan jag lova att du hade gjort ja enkelt EXAKT samma sak igen.
Det finns anledningar till allt här i världen och det finns anledningar till alla handlingar vi väljer att göra. Visst kan hon vart en bidragande orsak till att jag låg med en annan tjej men felet ligger fortfarande hos mig att jag inte såg det tidigare.
Det som stör mig är inte det faktum av att allt blev som de blev, det som stör mig är att jag aldrig fick en ny chans för att hur hemskt det än låter så måste man ibland ta smällen för att få det bättre.

Vi försöker finna svar i alla frågor som vi har, det är för att vi är för rädda för att se att felet ligger i oss själva istället för hos något annat.
Hennes beteende gjorde mig osäker men det va bara en fråga om inställning, jag hade kunnat tro mer på oss och mig själv. Att hon inte kan ge mig en ny chans är en inställningsfråga hos henne, det skulle kunna ändras på men det ligger hos henne och ingen annan.
Det finns bara ett svar och det är att det inte finns några svar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0