what are words

Det här är skrivet på en ren inspiration från låten what are words - chirs medina.
Det är en låt som får en att fundera på vad man säger till folk och vad man egentligen menar. Låten är skriven till hans flickvän som blev hjärnskadad i en trafikolycka, och det han säger är att han kommer va där för henne även fast allt är annorlunda.

Det är egentligen det de ska handla om, säger man att man älskar en person mer än något annat så ska du också stanna kvar även i dom sämsta tiderna. Vi tror oss veta vad det innebär att älska en annan person men jag tror inte vi egentligen vet vad vi pratar om.
Att älska en person är att kunna gå igenom eld och vatten för dom, att kunna släppa dom om det är vad som behövs. Att älska en person handlar inte bara om att älska den i dom bra tiderna utan också i tiderna då dom inte är så bra.
Vi har olika sett att visa våra känslor på, vissa mår skit och blir arga och utvecklar ett hat mot en person för att hatet är lättare att hantera. Vissa släpper bara allt som fanns där, tränger undan det. Vissa sänker sin guard och inser vad som har hänt hur du känner och bearbetar det.

Det är inte förens nu jag börjar släppa henne på riktigt för jag inser verkligen att hon inte kommer komma tillbaka. Det kommer suga som fan och jag kommer tillåta mig själv tid och att våga må dåligt för det är vad som krävs innan jag kan gå vidare.
Vi hade mycket som var dåligt extremt dåligt och det finns mycket som vi borde gjort på ett annat sätt men jag kan säga att även fast allting har sina förklaringar och det som hände så kan jag säga att jag gillade verkligen dig Mimmi mer än vad jag någonsin gjort med någon annan.
Jag hoppas att du kommer må bra utan mig en dag för jag har insett att det aldrig kommer bli du och jag även fast det är min högsta önskan.

Du va den första personen en del av mig lärde sig älska och du är den första jag erkänner för mig själv att jag saknar och tillåter mig själv må dåligt över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0