You made me the bad one, but am i really?

Jag gillade verkligen dig du ska bara veta.
Jag gav upp närhet för dig.
Jag stängde alla dörrar för dig.
Jag gav dig tid även fast jag inte trodde på det.
Jag accepterade sidor jag aldrig hade accepterat.
Jag lyssnade på dig.
Jag ställde upp för dig.
Jag brydde mig om dig.
Jag prioriterade dig.
Jag anpassade mig efter dig.
Jag ville utvecklas mot dig och med dig.
Jag gjorde allting jag kunde för dig.
Jag hjälpte dig.

Och jag fick ingen närhet tillbaka, jag väntade så mycket jag kunde på det jag ville ha från dig.
Det var ett helvete tro mig men tro på allt det du sa till mig fick mig att må bra och hoppas på en dag, en dag då allt skulle bli som jag gett så mycket för, så som jag ville ha det.

Du sa att jag va så viktig för dig och att du verkligen gillade mig, att jag inte av som någon annan du tidigare haft och att det gjorde dig glad.
Du ljög för mig. Du säger att det är jag som är svinet här men är jag verkligen det? Jag va inte otrogen för du hade inte gett mig någonting, min kropp behöver närhet och det va därför det hände.
Visst är det fel av mig att ligga med en annan tjej det kommer jag aldrig ändra på. Men hade jag verkligen betytt så mycket som du sa att jag gjorde så hade du förstått varför det hände och du hade insett att jag gjorde ett misstag och att det aldrig hade hänt om du i alla fall hade gett mig någonting.

Du ljög för mig, jag frågade om du gjorde något på bröllopet du va på och du sa nej, sen senare kom det fram till att du kysste honom. Även om du hade dina anledningar så ljög du för mig.
Du sa att du inte kunde säga något om jag gjorde något med andra tjejer för att vi inte va tillsammans men att du skulle bli ledsen.

Du målar upp mig till ett svin som jag inte förtjänar att vara för att visst jag gjorde fel men med tanke på att vi inte var mer än vänner eftersom du inte gett mig något så var jag inte otrogen. Jag skulle inte ens behövt säga det där men jag gjorde det för jag ångrade mig och är en bra person.

Jag är inte svinet här det är du, för du tänker bara på dig själv. Du kunde aldrig inse att lika mycket som du behövde tid behövde jag närhet. Du tog ifrån mig vatten och jag gick törstig ett långt tag i hopp om att du skulle ge mig det igen, och jag borde klarat det längre men tillslut klarade inte min kropp av det.
Hade du gett mig vatten hade de aldrig hänt. Även om det var helt och hållet mitt fel så är det du som är svinet för du kunde inte se vad jag gjorde för dig och du kunde inte se din egna del i det.

Jag gjorde ett misstag men jag stog för det, du ljög för mig. Det är lika mycket ditt fel som mitt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0