Hälldre utan kärlek än fast i illusionen av den

Kärlek och sällskap är två otroliga delar i människors liv, oavsett vart du bor eller vart ifrån du kommer ifrån. Bortsätt från pengar och religon så är det den starkaste kraften som driver oss. Riktig kärlek kan få oss att göra saker som vi inte trodde var möjligt, som att gå igenom eld och vatten.

Men en desto större makt en känsla har att framkalla lycka desto större makt har den att framkalla hat, förtvivlan och sorg.
Man kan fråga sig vad det finns mest av i världen, lycklig kärlek eller olycklig kärlek. Tyvärr så tror jag att det är alternativ nr två. För att dels så faller folk väldigt ofta för fel personer och många är så rädda för att förbli ensamma så att dom väljer att leva i ett förhållande som inte ger kärlek bara sällskap.

Men vad är egentligen värst? Är det att vara olyckligt kär i någon eller är det att inte ha kärlek överhuvud taget?
Jag kan bara stå för min egna uppfattning grundat på mina erfarenheter och jag säger att jag är utan kärlek alla dagar i veckan.
Att vara fast i en illusion av kärlek och lycka är bland det värsta man kan vara med om, för att man tror att allt är okej och bra när det inte är det. Man är så förblindad av dom små glimtar av kärlek och lycka som man finner i situationen att man blir blind för den destruktiva delen man utsätter sig för.

Alla gånger hon svek dig, alla gånger hon sa att saker skulle bli bättre men dom aldrig blev det. Alla gånger du sa till dig själv att: det här funkar inte, det kommer aldrig gå du vet det innerst inne. Under den tiden man är blind, fast i en illsion så mår man dåligt 90% av den och så finner man det man vill i endast 10%. Dom tio procenten berusar ens sinne så mycket att man bryr sig om att man mår dåligt resten av tiden.

Nu kanske det här blev lite mer personligt än vad jag hade tänkt mig men i alla fall så kan jag i alla fall ta med mig något bra ur den katastrofen jag själv gick igenom och det är att jag hälldre är utan kärlek. För utan den så är man mer klarsynt och man mår mycket bättre. Det viktigaste av allt är att man lär sig hitta lycka på andra sätt i livet än i bara kärlek och man lär sig att kärlek är en stor del här i livet men det är inte allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0