Late night thoughts, I've missed you old friend

Att sjunka in i sina egna tankar kan vara något av det bästa jag vet. Det är som att man flyger iväg till en annan del av livet, som att man är större och observerar lite från än högre punkt.
Det var riktigt länge sen som att jag kände att tankarna i mitt liv tog ett fast grepp om min hjärna.
Long time no see som man brukar säga men hällre sen än aldrig kommen.
 
Jag vet inte vart det kommer ifrån. Det kan vara att jag har lyckats öppna upp mig själv, för mig själv något som jag inte klarat av att göra på många år nu. Det kan vara dom svåra tiderna som jag har blivit tvungen att tackla den senaste tiden. Det kan också vara att jag nådde kulmen kring mina egna murar att min kropp och mitt psyke inte orkade vara instängt längre. Förmodligen var jag trött på att vara den negativa personen som inte gjorde annat än att klanka ner på sig själv och anse sig själv inte vara bra nog.
 
Men för första gången på många många år känner jag att jag är påväg mot en ny del av mitt liv, en bra del.
Jag har insett att jag alltid kommer bära med mig både dom bra och dåliga sidorna som jag har utvecklat under årets lopp. Att dom här natt tankarna jag hade när jag var yngre förmodligen var en stor anledning till att jag mådde dåligt. Men jag vet bättre nu, idag har jag lärt mig att sluta låta mig själv styras så mycket av vad jag och speciellt andra tycker och tänker om världen och framför allt mig.
Jag har lärt mig att mina negativa tankar inte ska få så mycket utrymme och styra mina val i livet som dom tidigare gjorde.
 
Det är de som är bra med tjejen från förra veckan, självklart vet jag att det inte kommer bli något men det är ärligt talat bra för jag känner att jag inte kommer sänkas av det faktum av att jag inte får henne.
Så ett poäng till mig och mitt nya jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0