Personlighetens olika spektrum

Anledningen till varför vissa går ihop i alla personlighetsgrupper är för ett mysterium. Vissa har en miljon vänner dom bara kan träffa och umgås med utan några premisser alls medans andra är väldigt selektiva när det kommer till vem dom umgås med.
Varför är det såhär? Jag tror att det handlar om att vi har olika spektrum i personligheten olika delar av vilka vi kan vara. Det finns ingen person i världen som ärligt kan säga att den bara har en personlighet i alla lägen för att man anpassar sig.
 
Jag tror att nyckeln till social framgång är att ha förmågan att utnyttja så många spektrum man kan och framför allt förmågan i att hålla sig kvar i dom.
Vissa kanske trivs att bara vara i ett spektrum av sin personlighet, kanske för att han inte kan något mer eller allmänt för man tycker det är bekvämt.
Andra kanske tycker att bara vara inom ett spektrum kan bli ointressant och tråkigt och behöver få ut mer delar av en relation för kunna bygga något runt den.
 
Jag vet inte vad det beror på men jag tror att dom största skillnaderna som finns mellan människors beteende handlar om vilket eller vilka spektrum som vi kan och vill utnyttja. Somliga behöver bara ett spektra att hålla sig inom och jobbar bra med det. Andra kanske tycker att det blir enformigt och behöver mer än ett kanske två eller ännu fler. 
Jag tror att dom som behöver mer än ett spektra ses som mer komplicerade för att människor inte tycks nå dom fullt ut vilket dom kan göra med folk med färre spektrum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0