Har ingen bra rubrik

Jag har tänkt på en sak, eller ja det slog mig just nu så därför skriver jag om det. Det som slog mig var att jag tror inte man kan bli kär om det inte är kärlek man söker.
 
Det kanske vanligaste man hör är att fok säger: när du slutar bry dig om kärlek så kommer den och på ett sätt tror jag att det stämmer, det är en definitionsfråga. Frågan är hur du definierar att sluta bry sig, om det är att allmänt sluta leta efter kärlek eller om det handlar om att sluta kärlek vara lösningen till dina andra problem.
Jag tror att det största problemet med kärlek är att den används på fel sätt. Jag tror att många mäniskor egentligen inte är kära utan att dom ersätter sina andra problem med kärlek som lösningen.
Det vanligaste tror jag är att folk inte vill vara ensamma så därför söker dom efter kärleken men jag tror inte att dom blir kära utan det som händer är att dom slutar vara ensamma och dom blandar ihop den känslan med kärlek.
Det som sker sen är att när folk inte känner sig ensamma längre så svalnar känslorna men det som egentligen händer är att man har slutat känna sig ensam och därför finns inget tomrum att fylla.
Det finns säkert hur många andra tomrum som helst att fylla med kärlek så som behov, närhet eller ja egentligen vad som helst. Men jag tror att folk glömmer bort vad kärlek verkligen betyder, sällskap, närhet, behov och mer är bara en biprodukt av kärlek. Kärnan är att man hittar en person som gör dig till en bättre människa, att man hittar någon som alltid finns där och dela dina stunder med fantastiska som hemska, att man hittar den personen som ger dig sakerna i livet du inte ens visste om att du behövde. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0