kosmiskbalans

Kosmiskbalans, finns den? Eller finns det någon balans överhuvud taget och om den finns berör den alla eller är det bara vissa som är menade att upprätthålla balans i världen.
 
Det kan låta extremt osannolikt men om man tänker efter så finns det inget definitivt när det kommer till övernaturliga ting.
Lika lite bevis på att det finns övernaturliga saker, lika lite saker finns det som motbevisar det oförklarliga.
Det finns inte mycket övernaturligt som jag tror på men det finns en sak och det är balans.
Jag tror att det råder en balans i världen och det är en balans som får världen och livet på jorden att funka.
 
Jag tror att det har att göra med allt ifrån händelser i vardagen till vilken typ av person vi är.
Varför finns det personer som får ta mycket mer skit än andra? Dom personerna som tar på sig det som ingen annan klarar av att bära utan att ens få någonting för det?
Varför finns det folk som tycks få allt serverat på ett silverfat medans andra måste kämpa varje timme av sitt liv?
Jag tror att livet måste handla om balans för att det ger oss en strävan om att alltid göra någonting bättre, det ger oss en anledning till leva.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0