Vi mår bättre nu

Det är som hon inte finns längre, det är som allt som någonsin hade att göra med henne har försvunnit.
Den jag var förr i tiden kommer sakta tillbaka men klokare och mindre naiv.
Det är inte så att jag har förträngt henne utan det handlar om att jag har tagit mig ifrån den personen jag själv var med henne. Det är en person jag inte kan identifiera mig med längre, en person som var vilsen på så många vis att jag inte vet vart jag ska börja.
 
Men jag har nog en sak att tacka henne för och det är att jag fick gå på en riktigt ordentlig smäll när det kom till relationer. Det fick mig att tänka över min egna situation och sluta gå vidare från tjej till tjej och lära känna mig själv istället. Det var någonting som jag verkligen behövde göra förr eller senare för att det är omöjligt att låta någon lära känna en när man inte ens känner sig själv.
För att kunna visa sina bästa sidor måste man kunna veta om och hantera sina sämsta. Det är aldrig rätt att kräva att en person ska förstå dina dåliga sidor, speciellt om du själv inte gör det.
Men vi mår bättre nu det gör vi, och det är framför allt för att vi är påväg någonstans vi utvecklas till bättre människor för varje dag som går.
 
För den dagen man känner att man äntligen är påväg någonstans så inser man att livet har alltid något bättre att erbjuda. Det ger en motivation till att sträva efter en bättre framtid för den finns där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0